25 stycznia 2016

Masaż dla aktywnych

Intensywny masaż dla aktywnych regeneruje ciało po wysiłku.

Masaż dla aktywnych, to dobrany indywidualnie masaż obniżające poziom zmęczenia organizmu powstałe na skutek aktywności fizycznej. Należy do kategorii masaż leczniczy.

Masaż taki to najlepsza forma aktywnego wypoczynku po treningu. Przyspiesza regenerację mięśni, szybko zwalcza mikrourazy. Drenuje, spalone podczas treningu, produkty przemiany materii.

Bolą Cię mięśnie, czujesz napięcie i przemęczenie. Masz dość ciągłego zmęczenia. Zadzwoń i umów się na masaż dla osób aktywnych, który szybko postawi Cię na nogi i poczujesz przypływ energii.

Masaż dla aktywnych to najlepsza forma aktywnego wypoczynku po treningu.

Jest także sprawdzoną metodą powysiłkowej odnowy biologicznej, przyspiesza regenerację mięśni, przesuwa próg mleczanowy zwiększając wytrzymałość organizmu, szybko zwalcza mikro urazy. Drenuje, spalone podczas treningu, produkty przemiany materii.

Masaż dla aktywnych jest najlepszą formą aktywnego wypoczynku po treningu, pracy fizycznej i umysłowej. Zmęczenie wynikające z wymuszonej pozycji w pracy przy biurku dzięki zabiegowi znika, a głęboka relaksacja zapewnia lepszą wytrzymałość na zmęczenie.

Szczegółowy cennik masaży znajdziesz TUTAJ

Masaż dla aktywnych inaczej zwany masażem sportowym  spełnia dwie podstawowe funkcje:

Kinezjotaping stawu barkowego

Kinezjotaping stawu barkowego

  •     podtrzymującą – która zapewnia aktywny wypoczynek dla Twoich mięśni, rozbudowując je i rozciągając. W rezultacie uwydatnia pracę wykonaną podczas treningu.
  •     regeneracyjną – masaż usuwa produkty przemiany materii spalone podczas wysiłku, zapobiega zakwasom, dzięki czemu Twoje ciało będzie lepiej przygotowane do dalszego działania.

Masaż sportowy jest przeznaczony dla osób prowadzących aktywny tryb życia wspomaga uprawianie sportów, usuwa skutki przetrenowania, poprawia efekt treningów, szybciej regeneruje mięśnie. Przyspiesza powrót do formy, często jest wykorzystywany jako masaż przygotowawczy do sezony narciarskiego. Poprawia elastyczność aparatu mięśniowo-więzadłowego i ruchomość w stawach.

Masaż dla aktywnych- WSKAZANIA:

  • Masaż sportowy obejmujący całe ciało wykonywany jest podczas całego cyklu treningowo – startowego, w okresie oczekiwania na zawody, w okresie przejściowy, oraz w okresie rekonwalescencji, przy nadwadze i w celu relaksacji.
  • Wskazania do masażu częściowego w sporcie uzależnione są od reakcji organizmu zawodnika obciążenia i bodźce mechaniczne. Masażem obejmuje się te części ciała, które są najbardziej zaangażowane w pracę podczas treningu lub zawodów. Stosowany jest w celu uzupełnienia rozgrzewki lub usunięcia produktów przemiany materii zakwaszających mięśnie podczas wzmożonego wysiłku.

Masaż dla aktywnych- PRZECIWWSKAZANIA:

  • stany chorobowe przebiegające z wysoką temperaturą ciała (powyżej 38°C)
  • stany zapalne (ostre i podostre) stawów i ścięgien
  • wczesny okres po złamaniach, skręceniach i zwichnięciach (według wskazań ortopedy)
  • pourazowe wylewy w stawach i mięśniach (do 3 dni od urazu)
  • zapalenia żył
  • zmiany dermatologiczne
  • choroby zakaźne, wysoka gorączka (powyżej 38 stopni), wszelkie ostre i podostre stany zapalne skóry, mięśni stawów, ścięgien, świeże rany i zranienia z przerwaniem ciągłości tkanki skórnej, trzy dni po skręceniach i zwichnięciach stawów, świeże zrosty po złamaniach wysypka i wypryski skórne.

 

  • Masaż przed zawodami

    Masaż przed zawodami wykonywany jest następnego dnia po ostatnim masażu treningowym i stosowany jest do dnia startu. Masaż przed zawodami ma umożliwić zawodnikowi osiągnięcie możliwie najlepszej gotowości startowej. Celem tego masażu będzie wydobycie z zawodnika maksimum możliwości psychofizycznych po to, aby w pełnej gotowości mógł on stanąć do walki sportowej.

  • Masaż startowy

    Wykonuje się go tuż przed startem, zwany jest także masażem przedwysiłkowym, mobilizującym, normalizującym lub zapobiegawczym. Ma on poprzedzać rozgrzewkę i najlepsze efekty przynosi, gdy ćwiczenia rozpoczną się w czasie dłuższym niż 4 min. po masażu. Czas trwania masażu uzależniony jest od części ciała objętych masażem, a czas masowania jednej części ciała objętych masażem, a czas masowania jednej części ciała nie powinien przekraczać 10 minut. Masaż startowy sprawia, że aparat więzadłowo- stawowy zachowuje elastyczność, zwiększa się zdolność skurczowa mięśni i tym samym stają się bardziej odporne na urazy.

  • Masaż powysiłkowy

    Masaż powysiłkowy (regeneracyjnym) przeprowadza się w przerwie między poszczególnymi startami oraz przede wszystkim bezpośrednio po zawodach sportowych. Po intensywnym wysiłku np maratonie lub zawodach. Zadaniem tego masażu jest doprowadzenie w krótkim czasie organizmu sportowca po dużym wysiłku do stanu prawidłowego. Udowodniono, że działanie masażu regeneracyjnego przewyższa 2-3krotnie działanie biernego odpoczynku.

  • Masaż podtrzymujący

    Masaż podtrzymujący, zwany masażem podtrzymująco – kondycyjnym, stosowany jest w okresie przejściowym, tzw. na początku sezonu lub po nim, czyli w czasie przerwy w regularnych zajęciach sportowych. Wtedy to sportowiec przestaje trenować lub znacznie redukuje obciążenia. Zadaniem tego masażu jest utrzymanie organizmu sportowca w sprawności fizycznej. Najczęściej stosuje się masaż całkowity, wykonywany co drugi dzień, w celu aktywizacji układów ruchowego, krążenia i nerwowego.

pl_PLPolish
en_USEnglish pl_PLPolish